Wednesday, 1 August 2012

Bazar Ramadhan @ Kelana Jaya

Salam Ramadhan
Selama saya tinggal di Kelana Jaya ni..Baru 2 Kali saya jejakkan kaki di bazar Kelana Jaya
Tahun Lepas sekali dan tahun ni baru sekali
Ini suasana di Bazar Kelana Jaya pada tahun 2012
saya p minggu lepas dengan Yati kawan sy

Suasana pada jam 5ptg. Orang xberapa ramai lagi masa ni



Kambing Panggang



Yati sedang beli Bubur

Gerai NASI KERABU.. saya beli nasi kerabu di sini..SEDAP

NASI KERABU lauk IKAN GORENG + TELUR MASIN + SOLOK LADA = RM 6

Ramai pelanggan masa ni

Dah Lewat petang orang pon makin ramai

Gerai jual air

Gerai Bihun SUP

macam2 ada jual kat bazar Kelana Jaya 
jom le singgah klu lalu sini

Sebenarnya sy jarang p bazar sbb selalunya saya masak je kat rumah untuk berbuka
hehe..lebh puas hati bila berbuka dpt mkn masakan sendiri

SELAMAT BERPUASA

52 comments:

  1. linda da 2 kali gi bazar KJ ni.memang meriah sebab ramai peniaga. Terliur tgok mcm2 jnis juadah. Linda ade beli popia goreng kat satu gerai tu, sedap sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat gerai mana tu ea..bleh la nk try nnti

      Delete
  2. takut plk tgk kambing panggang tu..huhu

    ReplyDelete
  3. byknye mknnn...klu aku g cni msti rmbg mte nk plh mknn..hehe...
    ***Rajin tul cik Saya Disini masak...ble nk msak tuk aku lg??

    ReplyDelete
  4. tula kadang-kadang beli makanan ni tak tentu jugak...kadang tak sedap & tak kena citarasa...masak memang sangat bagus & jimat...tapi kalo dah tak sempat memang rembat jugak...heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pon sama..klu mls mask p je la beli tp jrng sngt la

      Delete
  5. aku malas nak p ..... nk catat rekod lg tuk tahun ni.

    ReplyDelete
  6. eh, tu kambing golek ek.. besarnya... :-)

    ReplyDelete
  7. akak suka jugak nasi kerabu..kat sini rm 5(ayam bakar dan solok lada)

    ReplyDelete
  8. kita selalu pi bazaar dekat rumah je, tapi selalu beli lauk je pun, yang lain2 masak kat rumah, sbb sampai rumah pun dah pukul 7.00

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu xsempt mmg kne p bli la jwbnye

      Delete
  9. Alang-alang singgah la rumah sambil hulur apa yang dibeli.

    Dah dekat sangat dah tue he..23x

    Nanti kita plan buka puasa sama-sama nak x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je...nnti set date ngn tempat..

      Delete
  10. mak aih! besarnya kambing panggang..
    slalu tgk ayam panggang mcm besa jaa ni kmbing pnggang nmpak lain plak..haha..

    *klau dgn family jrg sgt singgah bazar sbb nnti x ckup klau beli 1 jenis jee..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..besar btol kmbing pnggng tu..lalu tepi dia pon dh tau..sbb ada bau lgi kambing

      Delete
  11. sye pernah dtg cni tpi dah lama dulu2..sama la sye pun jarang g bazar masak g bestt..hehehe

    ReplyDelete
  12. byk jugak pilihan.......
    remy pi depan rumah jer.... selalu blk sampai bazaar dlm kul 6;30.... so pilihan terbaik kat bazar ramadhan ler....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo bazar dpn umah je..bestnye..xyh jln jauh2 dah

      Delete
    2. HE3.....masaalah nyer tak byk pilihan......
      redha aje la...he3

      Delete
    3. oo ye ke...klu bnyk pilihn kang..teringin mcm2 plak..semua nk itu nk ini nk..

      Delete
  13. bazar ramadhan kelana jaya kat mana ek?? saya keje kat kelana jaya.. tapi tak tahu bazar dia kat mana..kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe,,belakang perumahan polis kak..dekat ngn tabung haji

      Delete
  14. banayknya pilihan .. macam panjang jer baazar ni ...

    ReplyDelete
  15. Masa bujang dulu selalu g kelana jaya....skrg dah lama x ke sana :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. mai la jln2 kelana jya..p shopiing complex yg bru tu..paradigm mall

      Delete
  16. org xramai lagi best juga klu dh ramai sesak jer kan....

    ReplyDelete
  17. ada kambingla.. ial tak penah jumpa kat bazar ada kambing

    ReplyDelete
  18. Nasi Kerabu ICT sedap....nasi Ambeng Wak Lu pon sedap...(tetiba jadi duta)...
    hahhaha...

    ReplyDelete
  19. semalam pun beli nasi kerabu..tapi tak habis pun..selalu kalau tak puasa, kompem licin..bila puasa ni, makan sikit dah kenyang..

    ReplyDelete
  20. xleh g bazar..rasa macam2 nak beli...beli2 pastu xhbis so baik duk rumah jer..hehe

    ReplyDelete
  21. KA cukup x gemar ke bazar takut pegi berlenggang balik penuh bergendong tangan kiri kanan hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...