Friday, 3 August 2012

Pengajaran cerita Dejavu di Kinabalu

- JANGAN melawan cakap mak (Bazli tak nak dengar cakap mak dia)

- cinta TAK semestinya memiliki

-  JANGAN  pentingkan diri sendiri

- cinta sampi mati (Bazli cinta kan Nadirah)

-  JANGAN  sakitkan hati wanita lain atas kepentingn orang lain (Bazli sakitkan hati Tira)

- tak payah la nk buat muka kesian camtu pikir la org lain sama (Nadirah buat muka kesian)

- dah pegang dada dah(AMar dgn Nadirah), boleh plak kawin ngn bazli

- mainkn hati lelaki (Nadirah Curang)

- sayang kat Bazli, cinta kt Amar, cinta dia tak sepenoh ati (Nadirah JAHAT)

- nadirah sepatutkan dapat balasan di atas kesalahan  dia, 
  Tapi dia dapat kebahagian...???
XSEPATUTNYE BEGITUUUUUU (mana balasan yg sepatutnya dia DAPAT?)

- ikutkan nak Nadira mati, biar sapa2 tak dapat, eh emo la tgk cite ni

- BAZLI telah musnahkan hidup Tira (Bazli JAHAT)

- bile ending dengan bazli nampak sumua cam bepecah belah kn? 
Amar dengan spe? Tira camne?

- SY geram dengan nadirah, dia buat jahat
  last2 TAK de balasan kat dia
  dia sukakan Amar bukan sebab jantung
  dtg sendiri dr perasaan gatai dia (dah ada tunang gatai suka kat org lain lagi)

- Amar TAK nak pertahankan cinta dia

- Nadira tak bersyukur ada jantung.. buat rugi bagi jantung ke dia 

- tak patut Nadira kawin dengan Bazli...sebab nye..dia bukan cintakan Bazli pon

- biar Amar yg kawin dengan Nadira..
.sebab diaorang dua dua memang psiko (Nadirah mati lagi bagus)

- memang patut  mak Bazli tu sembur Nadira time terlantar kat Hospital


KESIMPULAN


Patutnya
 Nadira tu lawan perasaaan suka kat Ammar tu
tak payah la, dah tahu ada tunang

JANTUNG NADIRAH SEPATUTNYA DITUKAR DENGAN
JANTUNG PISANG



perasaan tu memang la x boleh dihapus, TAPI kita ada kepala otak ,
Allah bagi soh fikir, mana elok, mana x....
 Nadirah tu dah mmg miang
dilayan, lg la miang


- Nadira playgirl (semua dia nak)


sangkaan yang meleset

1st ingat nadirah mati kat tepi jalan tu,
sekali x mati lak...
pastu ingat mati masa pakai baju nikah,
pon x mati gak...
liat betoiiiiiiiiiiii

SEPATUTNYE ENDINGNYA MACAM INI

25 comments:

  1. wah marah nampak ...... hehehehehe

    ReplyDelete
  2. cite nih nmpk cam best....aku tgk mula2 ok pastu tgh2 cam meleret tp semlm aku tgk blk sbb nak tau gak ending dia cane, nmpknye mmg ntah pape je cite ni wei...huhu

    ReplyDelete
  3. wah..sanagt beremosi dia ni...akak punya pendapat pun lebih kurang sama..ending yang sangat menyakitkan hati kan....sakit hati tengok nadira tu

    ReplyDelete
  4. best la entry ni... biar semua tgk apa pengajaran dr cite tu ...

    ReplyDelete
  5. tu la sakit hati je tgk ending nya..ntah pa pe..

    mati2 ingat yg nadira tu dah mati masa dia tido lepas makeup..
    tup..tup buka mata la pulak...

    nadira selffish kan ..

    ReplyDelete
  6. hahaha emonye kamu pasal ending citer ni eh..


    btw, saya dah tgk ending citer ni kalo dia kawen ngn Ammar tu. Ending dia kawen ngn Ammar lg best dr ending dia kawen ngn Bazli.

    hehehe

    ReplyDelete
  7. Emosi gle....haha...
    tapi kte kna yakin pada Jodoh di tangan Tuhan....
    sbb Nadira ngan Bazli bkn Amar..

    ReplyDelete
  8. sakit hati tgk cite nieh tau..mencikkk..

    ReplyDelete
  9. Memang sakit hati pun tengok citer ni semalam...
    Ingatkan memang mati lah masa pakai bju pengantin..
    Tengok hidup lagi...
    Menyampah betol lah ...

    ReplyDelete
  10. Ya Allah, emo nya....cerita je pon...sabo2...jgn dibako tv tuu...hahaha...
    Anngap jela tiada jodoh dia dgn AMAR LOOSER tuu...jodoh Nadirot gatai tu dgn my HERO BAZLI....lol

    Go Bazli Go!!! Pasni Bazli ngan Neelopa pulak....hahahha

    ReplyDelete
  11. huh!!!! detail nyer ulasan..... nasib baik remy tak layan sangat crita nie...takat tgk2 camtu jer.....
    cuma smlm tgk ending semua hidup.......he3

    ReplyDelete
  12. wahh...ni betul2 emo ni..kami minggu akhir2 xsempat nk flw cerita..tup2 smlm smpt la jeling2 tgk ending cerita ni..hhahahha...seyes..cerita ni mmg byk memainkan perasaan org kan..org yg menonton org yg ditonton..huhuhuh

    ReplyDelete
  13. moral of the story tak payah derma jantung. huhuu. takut jadi mcm nadhira ni. huhuhu

    ReplyDelete
  14. haha! btul tu..xpyh derma jntung..mcm2 blh jadi..ending nye ade plak iklan dermalah jantung! tak boleh blah

    ReplyDelete
  15. Hihi... kakak nak ketawakan dulu. Walau kakak tak tonton certia iini tapi N3 inilah baru kakak tahu kisah yg banyak dijadikan N3 teman blogger hari ini...

    Harap penulis skrip dan directornya baca N3 ini kan bagus ye heeee...

    ReplyDelete
  16. wah emo nya..sy tak tengok citer ni..lagi bagus kan..

    ReplyDelete
  17. hehehehe..
    saya dapat rasa betapa awak sedang lepas geram dengan penuh perasaan..
    :)

    ReplyDelete
  18. ramai yg tak puas hati dgn endingnya..nasib baik tak layan cite ni..

    ReplyDelete
  19. Hehee, masa Myra layan ari tu memang geram dengan Nadirah, rasa dia gedik semacam je.. Dah tu tak sedar diri taknak dengar cakap mak sendiri sampai mak mati pun tak seik jugak.
    Yg si Ayah Nadira pun cool terlebih..

    Appaun part ending tak dapat tengok..huhuu

    Nak layan kat tonton tak tau bila...

    ReplyDelete
  20. wah,emo sungguh ni,hee...

    nana ske ending ngn ammar lagi:)

    ReplyDelete
  21. hihihi emo pulak kan tgk citer tu

    ReplyDelete
  22. Memang KAU PEMINAT FANATIK SI AMMAR. Apapun DDK sudah habis dan mengaku sajalah ending #teambazli yang jadi pilihan majoriti rakyat Malaysia yang menontonnya, biarpun Pengarah sendiri Eirma Fatima tak berapa berkenan sangat dengan ending #teambazli tapi sekurang2nya dia hormat buat scene untuk #teambazli sekaligus tayangkan kat TV. Aku tak suka dengan watak Ammar, apalagi Tira dah la watak tiba2 masuk, bercakap pun sepatah sepatah. bila tgk kulit orang Malaysia bukan orang luar negara (mungkin watak yg dbagi mmg mcm tu kot) tapi untuk ending Ammar lagi la ntah apa2 ntah.. Moral from the ending Team-A : Inara MENINGGAL, Mak Nadira MENINGGAL, Nadira MENINGGAL semua kerana si ammar tu (maksud tersurat) LU PIKIR LA SENDIRI. Assalamualaikum.. (sengaja guna Anonymous, payah lagi mau log in Prof. Google) :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...