Wednesday, 21 November 2012

Lempeng Sedap


Salam
Hari tu saya terbaca kat blog sapa tah pasal lempeng ni..terus sy teringin nak makan.huhu
balik rumah sy pon cuba la buat..sekali buat xjadi lempeng..haha..jadi bengkang.
Punya la tebal lempeng saya buat mula mula tu..
pastu nasib baik ada kawan yang pndai buat..TQ PIDAH..
Pidah la yg ajar mcam mana nk buat lempeng tu jadi nipis dan rangup..
lepas tu baru la jadi lempeng saya..hehe

Ini la hasilnya..
Lempeng


Sedap bila dimakan dengan kuah kari.
hehe

48 comments:

  1. Kakak pun suka lempeng, cecah dgn sambal sardin pun sedap tau:)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. nnti buat la..sy pon sbb teringin..tu sbb buat

      Delete
  3. Lama dah x buat lempeng nie...

    ReplyDelete
  4. tak pa belajar ari kesilapan kan;D

    ciksu pon lama dah tak makan lempeng kelapa ;D

    ReplyDelete
  5. nampak macam roti canai pulak

    ReplyDelete
  6. assalam SD..aciuk pun peminat lempeng ni..kalau letak kelapa sikit..mak ai..sedap sungguh rasanya makan panas2

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy xsuka yg kelapa...suka yg kosong je

      Delete
  7. saya suka makan dengan sambal...bagi rasa pedas..hehe

    ReplyDelete
  8. sedap nampak lempeng tuh..cicah gula pun best jgk...

    ReplyDelete
  9. Lempeng mmg sedap..mkn ngan kari @ sardin..perghh....mejilat jari :D

    ReplyDelete
  10. Akk igt roti canai tadi. Ingat lempeng ingat crepe doyan..

    ReplyDelete
  11. arwah ayah suke sgt lempeng,
    nk lg lempeng nyior *kelapa*..
    rindunya nk mkn bersama.. ;-(

    ReplyDelete
  12. Baru minggu lepas makan lempeng gula mak buat.. Rindu nak makan lagi..

    ReplyDelete
  13. nyum nyum..sedapnye..bilas ngan kopi lagi sedappp..

    ReplyDelete
  14. Selalu buat lempeng, cicah ngan gula ☺☺

    ReplyDelete
  15. Sedapnya lempeng... teringat masa dulu2 arwah mak selalu buat lempeng. Yang bagusnya lempeng ni semua dia boleh cicah, Amy pernah cicah sambal belacan.. sedap jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaih..xpernh sy cicah ngn sambal belacan..boleh try ni

      Delete
  16. sedapnya lempeng....dah bertahun remy tak mkn.........

    ReplyDelete
  17. husna suka jugak lempeng..tp skarang jrg dpt mkn..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene buat sendiri..baru boleh dapat mkn skrg ni.huhu

      Delete
  18. wah lempeng kpg camgini mmg peberet lagi2 bila di tambah ngan kelapa parut.. mabeles makan ngan sambal tumis ke kari ke

    ReplyDelete
  19. saya pulak suka makan dengan gula merah..sedapnya..

    ReplyDelete
  20. sedapnya kalau dapat cicah dengan sambal tumis

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap klu cicah ngn sambal tumis..pedas je kan

      Delete
  21. sedapnya...bagilah resepi dan cara2 buat..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...simple je..tepung gula garam air..main campak2 je..

      Delete
  22. lempengggg :) nak bt lah nnt hehehe

    ReplyDelete
  23. selalu gak buat lempeng tuk bfast qalief hehe

    ReplyDelete
  24. Bengkang....?? hahhaa...mcm bengkang ubi pulak....sedapnya nmpk....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...