Thursday, 22 November 2012

Jambu Keling Merah

Kenapa nama dia JAMBU KELING?
Ada tak sesiapa yang panggil buah ni dengan nama lain?


22 comments:

  1. abang panggil jambu air je atau jambu takde bijik.....hehehehe

    ReplyDelete
  2. Sedapnya. Ada yg panggil jambu madu.

    ReplyDelete
  3. rs orng kelantan panggil jambu kayu..suka rsnya..

    ReplyDelete
  4. saya pun panggil jambu keling.jarang dah nak jumpe buah jambu ni.

    ReplyDelete
  5. dulu kat tepi rumah kat kg..ada pokok jambu nih..sedap..saya suka yg masih muda...mmg dok panggil jambu keling pun..ehe

    ReplyDelete
  6. saya pun panggil jambu keling..sedap..hehe

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum....sedap buah jambu ni kalau mama panggil jambul bol merah...:)

    ReplyDelete
  8. panggil jambu keling jugak.. tapi My hubby panggil jambu tawi(camnih kot ejanye)

    ReplyDelete
  9. kat umah lame dulu ade pokok jmbu ni, linda panggil jambu air. sedap n manis sgt jambu ni :)

    ReplyDelete
  10. sedapnye kalau dapat menyicah. makan pulak ramai ramai. pergh..x terkata kesedapannya.

    ReplyDelete
  11. Nampak jambu ni panggil jambu air aje..

    ReplyDelete
  12. lama sudah remy tak tgk jambu nie....... masih ada lagi ye........
    rasanya kat kampung panggil jambu keling jugak.....

    ReplyDelete
  13. tgk mcm jambu air..first time dengar org panggil jambu keling tu..huhu..

    ReplyDelete
  14. ita pun panggil jambu keling ni

    ReplyDelete
  15. tengok pun xpernah.. rasa mcm jambu ek

    ReplyDelete
  16. lame x makan dulu ade pokok ni kat kg sekarang dah takde huhuhuhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...