Monday, 18 June 2012

JOM Naik Beca Di Melaka !


Salam Dan Selamat Pagi
Saya jalan2 di sekitar Bandaraya Melaka weekend lepas
sangat tertarik tengok warna warni beca disini
Apa itu Beca?
BECA adalah kenderaan beroda tiga yang asalnya diubahsuai daripada lanca, 
iaitu kenderaan beroda dua yang ditarik menggunakan kudrat manusia
Beca Sangat popular di Melaka dan Pulau Pinang 
kerana diiktiraf sebagai aset tarikan pelancongan.
Jom Lihat koleksi beca beca di Melaka








19 comments:

  1. cantik2 semuanya..dah lama tak naik beca..hehe

    ReplyDelete
  2. meriah2 beca dieorg..tingin nak naik beca..tp malu..sbb nnt kalau naik kompom sengih2 sepjg jalan..hehehe..

    ReplyDelete
  3. Hee.. x pernah naik....lawa dia org hias beca2 tu...

    ReplyDelete
  4. beca kat melaka ni meriah betul kan..siap ada lagu-lagu..laju-laju pula tu

    ReplyDelete
  5. mmg meriahlah beca kat melaka...siap deco..ade lagu lagi..mmh bestlah..

    ReplyDelete
  6. beca kt melaka memag meriah... tp ak memang asal orang melaka.. seumur hidup ak, baru sekali je nek beca berirama ni :)

    ReplyDelete
  7. jom pusing2 melaka naik beca!

    ReplyDelete
  8. TAK INGAT DAH...RASA MACAM PERNAH NAIK BECA YANG DEKAT MELAKA TU...

    jemput baca entry ni
    http://sofiyahasya.blogspot.com/2012/06/here-is-results.html

    ReplyDelete
  9. wah lawanya beca tu...tp xpenah naik lg hihi

    ReplyDelete
  10. memang menarik beca2 di Melaka ni kan... warna warna penuh hiasan.. sebenarnya di Terengganu pun ada juga beca dulu2 masa akak kecik.. tp takdelah berhias2 mcm beca di Melaka (yg rata2 pelancong yg naik) sebab beca di T'ganu betul2 digunakan sebagai kenderaan awam gitu... tp kat sana tak panggil beca tapi lebih dikenali sebagai 'teksi' hehehe... cuma skrg ni dah jarang kelihatan beca kat T'ganu mungkin sebab rata2 org dah senang2 belaka.. lebih mudah gunakan kenderaan sendiri spt motor/kereta utk ke pasar dan sebagainya...

    ReplyDelete
  11. canteknye beca yang ade butterfly tu~

    ReplyDelete
  12. Salam.Pernah g melaka tp xsempat nk naik beca camnih..cantik berhias.

    ReplyDelete
  13. cantik2 beca kat melaka ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dua kali naik beca kat melaka ni...

      Delete
  14. huuu..linda tak pernah naik beca lagi. teringin nak naik, tapi ntah bile la kan

    ReplyDelete
  15. beca bumbung kupu-kupu...

    ReplyDelete
  16. pernah sekali dulu naik beca kat Melaka nih...time honeymoon dulu...;)

    ReplyDelete
  17. meriahkan beca² ni.. mmg pelancong akan tertarik...

    ReplyDelete
  18. memang cantik betul beca kat melaka ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...