Thursday, 8 May 2014

Resepi Tomyam ACONG


Salam dan Selamat Pagi

Jom Cuba resepi Tomyam Acong
Malam Tadi teringin nak makan koewtiaw tomyam,
Sy pon minta en hasben membuat tomyam
selama ni dia ckp senang je nak buat tomyam sedap
campak itu campak ini siap
maka sy pon nak tengok la dia campak itu campak ini - siap

Meh tengok apa yang dicampak
Perencah Tomyam

Serbuk Cili,
Serai, Cili Api, Daun Limau Purut, Bawang Besar, Limau Nipis

Carrot dan Tomato

Bunga Kobis

Daging Ayam

Tak sempat nak snap gmbar tomyam dalam Periuk, sbb dah licin..hehe


Tomyam siap untuk di makan

Kepada Acong tersebut,
Tomyam tersebut dh sedap cuma kurang masam, kurang masin je sikit..hehe
Next time cuba lagi
Terima Kasih atas penyediaan TOMYAM ACONG tersebut

Sekian


18 comments:

  1. Amy pun pakai perencah tu aje... pastu campak2 aje apa yang patut. senang janji cepat boleh makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe betul tu..kejap je dh siap mask

      Delete
  2. Mcm tau je kite nak wat tomyam utk mlm kang..terus xsabo nak blk..

    ReplyDelete
  3. Resepi yang senang dan mudah (Y)

    ReplyDelete
  4. sedap ni........ tapi tak makan keytiaw acane

    ReplyDelete
  5. Acong pandai masak ker??? wahhhhh..kagum-kagum... Kim salam Achong ye Tini.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pndai le jugak..lagi 1 dia pndai cakp..sbb tlmpau pndai ckp tu..mka sy suruh la dia masak..hehe..mai umah nk try mkn dia mask.haha

      Delete
  6. Amboi, tinggal makan je pon byk komplen...hahaha

    ReplyDelete
  7. sedap hirup kuah tom yam..
    acong tu sape kak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedao klu dapt hirup panas2..acong tu suami kak..hehe

      Delete
  8. makan ngn kueh tiow.. mkn ngan nasi pun sedap nie..

    ReplyDelete
  9. bila nak update resipe lain ni .. cpt la aku tunggu je ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...